Τετάρτη 5 Νοεμβρίου 2014

Ταξίδι με παιδιά

Όχι ότι δεν το έχω ξανακάνει, αλλά ήταν η πρώτη φορά που ταξίδεψα με τρία παιδιά στο εξωτερικό!

Ταξιδεύουμε αρκετά με τα παιδιά και γενικά κάνουμε πάρα πολλά πράγματα σαν οικογένεια. Το να ταξιδέψουμε όμως για πρώτη φορά όλοι μαζί στο εξωτερικό, έστω και για τέσσερις μέρες, ήταν κάτι πρωτόγνωρο και για να είμαι ειλικρινής, λίγο τρομακτικό.
Πήγαμε οδικώς μέχρι την Κωνσταντινούπολη και πραγματικά ήταν από τα ωραιότερα ταξίδια που έχουμε κάνει. Δυστυχώς, ο καιρός δεν ήταν και πολύ καλός αλλά τίποτα δε μας πτόησε (είχα διαλέξει τα ρούχα μας έτσι ώστε να είμαστε προετοιμασμένοι για κάθε ενδεχόμενο)!! Πριν από περίπου δύο μήνες βγάλαμε τα διαβατήριά μας (ναι, και τα παιδιά χρειάζονται διαβατήριο), ανανεώσαμε την πράσινη κάρτα και ετοιμάσαμε τις βαλίτσες μας. Τα ζουζούνια μου είχαν ήδη ξεχωρίσει ποια παιχνίδια θέλουν μαζί τους, αγοράσαμε και μερικά σνακ για το δρόμο και ξεκινήσαμε πρωί - πρωί, ώστε τα παιδιά να κοιμούνται κατά τη διάρκεια του ταξιδιού (για να αποφύγουμε τη γκρίνια και την κούραση τους). Πήγαμε σε πολλά μέρη, γυρίσαμε, χρησιμοποιήσαμε τα ΜΜΜ και γενικά το ζήσαμε!!

Τις δύο πρώτες μέρες είχε καλό καιρό, ευτυχώς για τη βάπτιση..Με το που φτάσαμε, πήγαμε στη σκεπαστή αγορά, το παζάρι.. Αυτήν τη φορά δεν κάτσαμε πολύ, κάναμε μία μικρή βόλτα έξω και μία μέσα στα γρήγορα. Καθίσαμε για μεσημεριανό σε ένα από τα παραδοσιακά τους μαγαζάκια με τα συκωτάκια και τα κεφτεδάκια, είναι κάτι σαν τα δικά μας γυράδικα.

Το απόγευμα, αφού πήγαμε στο ξενοδοχείο και τακτοποιηθήκαμε, βγήκαμε για μία βόλτα στην Istiklal Caddesi, έναν από τους πιο γνωστούς και πολυσύχναστους δρόμους. Κάναμε μία βόλτα πάνω κάτω στα μαγαζιά, φάγαμε στο εμπορικό και αφού γυρίσαμε στο ξενοδοχείο, βάλαμε τα παιδιά για ύπνο, αφήσαμε τη γιαγιά, που μόλις είχαν έρθει, να τα προσέχει και πήγαμε για ποτό με τους φίλους μας.

Την επόμενη, πήγαμε στη Χαλκηδόνα, στην ασιατική πλευρά της Πόλης, όπου και κάναμε τη βάπτιση της μικρής μας. Η τοποθεσία της εκκλησίας είναι καταπληκτική. Βρίσκεται σε έναν πεζόδρομο γεμάτο μικρά καφέ (καμία σχέση με αυτά στην Ελλάδα) και από πάνω ακριβώς περνάει το τραμ.

Μετά τη βάπτιση πήγαμε για φαγητό στην περιοχή Moda, ένα μαγευτικό, παραθαλάσσιο μέρος , πολύ κοντά στην εκκλησία. Τελειώνοντας με το φαγητό, αποχαιρετήσαμε τους φίλους και τους συγγενείς που είχαν έρθει με το "ΚΤΕΛ" (δεν είναι ακριβώς ΚΤΕΛ) και συνεχίσαμε με τους κουμπάρους σε ένα ΥΠΕΡ-ΤΕΛΕΙΟ εμπορικό κέντρο, το Istinye Park.

Είναι ό,τι καλύτερο έχω δει και ευτυχώς πολύ φιλικό προς τις οικογένειες με παιδιά. Οι ανελκυστήρες ήταν μεγάλοι και άνετοι ώστε να χωρούν άνετα τουλάχιστον δύο καρότσια και αρκετοί ενήλικες, στο κέντρο του εμπορικού, δίνοντάς μας τη δυνατότητα να κάνουμε το γύρο του κάθε ορόφου. Οι χώροι περιποίησης των μωρών ήταν πεντακάθαροι (όπως όλοι οι χώροι υγιεινής σε όλα τα μέρη που πήγαμε). Και όπως είναι φυσικό, γυρίσαμε κομμάτια στο δωμάτιο.

Το επόμενο πρωί, ξεκινήσαμε πάλι από την Istiklal. Εκεί, υπάρχουν μαγαζάκια που πουλούν κουλούρια, simit (αυτά που εμείς λέμε Θεσσαλονίκης), πίτες, κέικ, καφέ, χυμούς και διάφορα άλλα, όλη την ημέρα!! Έτσι, ήπιαμε το καφεδάκι μας, φάγαμε το πρωινό μας και πήγαμε πάλι στην σκεπαστή αγορά, αυτήν τη φορά με το τραμ. Ευτυχώς παντού υπάρχουν ασανσέρ και μπορούμε να μετακινηθούμε με τα καρότσια άνετα.

Περάσαμε όλη μας την ημέρα χαζεύοντας τα διάφορα μαγαζάκια, πίνοντας σαλέπι και ψάχνοντας πασμίνες... (Το έχω κάτι σαν "τάμα", κάθε φορά που πηγαίνω στην Κωνσταντινούπολη παίρνω και μία πασμίνα). Αγοράσαμε διάφορα αρωματικά τσάγια και σαπούνια, δωράκια για φίλους και κατά το απογευματάκι γυρίσαμε στην πλατεία Taksim, φάγαμε, βολτάραμε και το βράδυ κοιμηθήκαμε από τις 9!!!!Τα παιδιά το ευχαριστήθηκαν πολύ για ακόμα μία φορά ...Το επόμενο πρωί ξεκινήσαμε μαζί με τους κουμπάρους κατά τις 10, αλλά στο δρόμο σταματήσαμε σε ένα σούπερ μάρκετ που συνδέεται με ένα τεράστιο εμπορικό κέντρο, το Marmara Park.

Το συναντήσαμε τυχαία στο δρόμο και σταματήσαμε κυρίως για να ταΐσουμε τη μικρή. Απαγορεύονται τα καρότσια των μωρών αλλά μπορέσαμε να ενοικιάσουμε κάτι μικρά καρότσια - αυτοκίνητα για τα μεγάλα μωρά μου. Με περίπου 3€ νοικιάσαμε δύο και τη μικρή την είχα στο μάρσιπο. Έτσι, τελικά περάσαμε άλλες 7 ώρες! Φτάσαμε αργά το βράδυ σπίτι μας (με ενδιάμεση στάση στο δρόμο για να ταΐσουμε το μωρό).

Το καλύτερο σε όλο το ταξίδι ήταν ο θηλασμός. Δεν σας κρύβω ότι είχα ένα άγχος και ένα φόβο για το πως θα ταΐζω το μωράκι μου και τι αντιδράσεις μπορεί να χρειαστεί να αντιμετωπίσω, αλλά τελικά εφοδιάστηκα με μία ποδιά θηλασμού και το πρόβλημα λύθηκε...

Τα δικαιολογητικά για τα παιδικά διαβατήρια θα τα βρείτε εδώ:

Tip: Οι έγκυες και οι οικογένειες με μωρά έχουν προτεραιότητα στα μουσεία και τα αξιοθέατα και δεν χρειάζεται να περνούν από τον έλεγχο ασφαλείας (όπως στα αεροδρόμια) που υπάρχει σε κάθε εμπορικό, ξενοδοχείο και αξιοθέατο.