Τρίτη 21 Οκτωβρίου 2014

Μητρικός Θηλασμός #1

Ξεκαθαρίζω τη θέση μου από την αρχή. Δεν είμαι ούτε καμία φανατική του θηλασμού που προσπαθώ να "προσηλυτίσω" κι άλλες μανούλες σε αυτό το δρόμο, δεν κατηγορώ ούτε σνομπάρω όσες μανούλες δεν κατάφεραν ή δε θέλησαν να θηλάσουν. Είναι δικαίωμα της καθεμιά μας το τι θα επιλέξει να κάνει και πως θα μεγαλώσει τα παιδάκια της. Δεν κρίνω και δεν ανακατεύομαι...
Ωραία,λοιπόν, ο θηλασμός είναι ένα θέμα για το οποίο μπορώ να μιλάω ώρες. Θα ξεκινήσω όμως με ένα κείμενο που υπήρχε αναρτημένο στο μαιευτήριο που γέννησα τη μπεμπούλα μου και που μόλις το διάβασα με πήραν τα κλάματα...


Μαζί στο ταξίδι πάμε, μαμά,
Ήλιος μου γίνεσαι, ζεστή αγκαλιά
Τροφή μου δίνεις, γάλα σωστό
"Ρίζες" να γίνω παιδί γερό.
Ικανοποίηση νιώθω, χαρά μεγάλη
Καθώς θηλάζω στο στήθος σου πάλι,
Όταν ακούω για ξένη τροφή
Στο λέω, αισθάνομαι αποστροφή.

Θέλω το γάλα σου, μαμά,
Ηρεμία, γαλήνη, ζωντάνια, χαρά,
Λάμπεις μαζί μου τώρα κι  εσύ
Αγάπη μου δίνεις εκτός από τροφή.
Στήνεις γερά θεμέλια ζωής
Μεγαλώνω σωστά, όπως ποθείς,
Ο στόχος μου είναι τώρα να πεις
Σ' όλες τις μάνες : "Θηλάστε κι εσείς!!!"

Ο θηλασμός, για μένα, είναι σπουδαία υπόθεση. Είναι ό,τι καλύτερο μπορεί να προσφέρει μία μητέρα στο παιδάκι της. Στην αρχή δεν είναι εύκολος, όσο το μωρό είναι ακόμα μικρό και η μανούλα άπειρη. Σιγά σιγά όμως με τον καιρό μαθαίνουν και οι δύο και τα πράγματα παίρνουν το δρόμο τους, μόνο που θέλει υπομονή. Ας ξεκινήσω με τα θετικά...


Το μητρικό γάλα είναι εξαιρετικά ωφέλιμο και θρεπτικό, περιέχει αντισώματα και ανταποκρίνεται στις ανάγκες του κάθε παιδιού. Είναι η ιδανική τροφή για τα βρέφη μέχρι τουλάχιστον την ηλικία του ενός έτους (στις σκανδιναβικές χώρες θηλάζουν μέχρι τα 4 - 5 χρόνια). Δεν χρειάζεται ειδική προετοιμασία, μόνο να τρέφεται και να ξεκουράζεται αρκετά η μανούλα, ούτε αποστείρωση (μόνο σε περίπτωση άντλησης με το θήλαστρο) και μπορεί να γίνει ανά πάσα ώρα και στιγμή σε οποιοδήποτε μέρος. Από τη στιγμή που θα καθιερωθεί ο θηλασμός, γίνεται απίστευτα εύκολος. Χρειάζεται μόνο να ακούμε και να σεβόμαστε τις ανάγκες του κάθε παιδιού.

Προσωπικά, τα θήλασα όλα τα παιδιά μου, τα αγόρια από ένα χρόνο και τη μικρή (5 μηνών) τη θηλάζω ακόμα και όσο πάει. Βέβαια, στην αρχή δεν είχα την υποστήριξη που θα ήθελα ούτε από τους γιατρούς ούτε ακόμα κι από τον άντρα μου, είχα όμως την ανάγκη να κάνω το καλύτερο δυνατό για το βρεφάκι μου κι έτσι σε συνδυασμό με τη σωστή ενημέρωση από ειδικούς συμβούλους θηλασμού, τα κατάφερα. Αυτό είναι και το πιο βασικό, η σωστή ενημέρωση, γι'αυτό πριν αποφασίσετε, ενημερωθείτε.
Παρόλο που άλλαξα δύο παιδίατρους,  η αντιμετώπιση ήταν η ίδια. Μόλις έβλεπαν το παιδί να μην παίρνει το βάρος που "θα έπρεπε", σύμφωνα πάντα με τις καμπύλες ανάπτυξης (οι οποίες αντιστοιχούν σε παιδιά που δε θήλασαν), αμέσως μου μιλούσαν για συμπλήρωμα και μου έλεγαν πως δεν αρκεί ο θηλασμός...
 Σε καμία περίπτωση δε θα έπαιζα με την υγεία των μωρών μου και οκ, να δεχτώ το ότι δεν πήρε βάρος αλλά όχι με το παραμικρό να δώσω συμπλήρωμα από ξένο γάλα... και δεν υπάρχει παιδίατρος που να μην έχει υλικό διαφήμισης ή και δείγμα γάλακτος σκόνης στο ιατρείο του. Οπότε, λοιπόν, έβγαζα το γάλα μου με το θήλαστρο (και εμπειρικά σας λέω πως το θήλαστρο όχι μόνο δεν μειώνει το γάλα, όπως μπορεί να νομίζουμε, αλλά αντιθέτως αυξάνει την παραγωγή του) κι έτσι το μωράκι μου δεν έχασε τα οφέλη του μητρικού γάλακτος, ίσως μόνο λίγη αγκαλιά από τη μανούλα του..
Δυστυχώς, στη χώρα μας και ειδικά στις μέρες μας, δεν υπάρχει ενημέρωση για τα οφέλη του θηλασμού για τη μαμά και το μωρό και γι'αυτό δεν υπάρχει και η ανάλογη υποστήριξη και υποδομή για τις γυναίκες που θηλάζουν (δεν είναι λίγες οι φορές που θέλησα να θηλάσω τα μωράκια μου κι έπρεπε είτε να μείνω στο αμάξι είτε να τρέχω σε κάποιο από τα ελάχιστα καταστήματα βρεφικών ειδών, όπου υπάρχει ειδικά διαμορφωμένος χώρος γι'αυτόν το σκοπό). Anyway, αν θέλετε να ενημερωθείτε για το μητρικό θηλασμό, τα οφέλη, τυχόν προβλήματα, δυσκολίες ή επιπλοκές, να διαβάσετε ιστορίες άλλων μαμάδων, να μοιραστείτε εμπειρίες ή να ζητήσετε λύσεις και συμβουλές σας προτείνω τα παρακάτω sites όπου γράφουν ειδικοί σύμβουλοι θηλασμού.

www.thilasmos.gr

www.mitrikosthilasmos.gr

pediatros-thes.gr

Τέλος, δεν είναι τυχαίο που όλο και περισσότερες διάσημες μανούλες διαλέγουν το θηλασμό και οι περισσότερες είναι μοντέλα.



Μία πολύ διάσημη νέα μανούλα - μοντέλο - επιχειρηματίας - blogger που επέλεξε το θηλασμό είναι και η Jennifer Stano David, που την ανακάλυψα τις τελευταίες εβδομάδες και γέννησε πριν από λίγες μόλις ημέρες το δεύτερο παιδάκι της.
Μάλιστα, είναι από τις μανούλες έβαλε τα μωράκια της στο στήθος αμέσως μόλις γέννησε.
Μπορείτε να τη βρείτε στο www.jenniferstano.com όπως και στον προσωπικό της λογαριασμό στο @jenniferstano.










Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου